(095) 561 86 71

Що таке електронний торговельний майданчик

Електронний торговий майданчик (ЕТМ) – це набір матеріально-технічних засобів, за допомогою яких користувачі можуть брати участь в електронній комерції. У контексті закупівель ЕТМ надають можливість проведення онлайн-тендерів.

Функціонал ЕТМ

З 2016 року провідні електронні торгові майданчики України надають користувачам доступ до функціоналу системи Prozorro. Для цього платформа повинна пройти атестацію та отримати від уповноваженого органу відповідний рівень акредитації. Після цього вона зможе надавати можливість учасникам та організаторам користуватися двома основними напрямками роботи системи:

  1. державні закупівлі;
  2. публічні продажі.

Одним з лідерів серед бірж України є УЕБ. Це акредитований Prozorro майданчик, на якому здійснюються публічні торги сировиною та матеріалами, наприклад – необробленою деревиною. Як це працює можна дізнатись за посиланням: https://www.ueex.com.ua/presscenter/news/prodazh-neobroblenoi-derevini-v-misti-zhitomir-na-auktsionah-maj/.

Майданчики Прозорро історично походять від платформ для організації комерційних закупівель. Станом на 2019 рік обсяги ринку комерційних торгів в Україні перевищують аналогічний показник у держсектора. Однак це ринок, на відміну від публічних закупівель, поділений на незалежні осередки між основними операторами. Цей напрямок діяльності також ділиться на закупівлі та продажу.

Додатковий функціонал

Електронні майданчики, крім стандартного функціоналу Прозорро, пропонують і власні сервіси, функціонал яких надає можливість користувачам додаткові можливості:

  • Термінове виготовлення довідок МВС для тендерів. Деякі майданчики надають зареєстрованим учасникам торгів можливість замовити довідку про несудимість безпосередньо з особистого кабінету.
  • Сервіс електронного документообігу. Для спрощеного взаємодії учасників з майданчиком та контрагентами реалізуються системі власних ЕДО з доступом через браузер.
  • Доступ до скарг в особистому кабінеті. Користувачі можуть працювати зі скаргами в АМКУ безпосередньо з особистого кабінету. Організатори – відстежувати скарги, подані на власні рішення, учасники – відстежувати скарги в обраній сфері діяльності та для використання успішних прикладів з практики.

Основні майданчики постійно працюють над розширенням свого функціоналу, щоб участь користувачів в тендерах, як і їх організація, ставали все більш простими та зручними.